Saturday, April 16, 2011

sUd@h KeTeNtUaN !LaHi...

salam.. hai kawan2ku.. erm, sorry aku jarang berstory sikit beberapa hari ini.. bukan ape, test banyak dan ada peristiwa sedih berlaku.. dan pada saat dan ketika ini, diriku masih di dalam kesedihan dan xda mood.. semuanya bermula pada pagi bertarikh 12 April 2011.. aku terbagun dari tidur.. ya ALLAH, terlewat... dah jam 7.30.. minggu ni boleh dikatakan tiap hari terlewat bagun.. yela, tidur pun dh lewat gara2 study tuk test yg xde selang harinya..

aku pun terbagun.. tetiba aku teringat tentg mimpi semasa aku tidur.. aku pun cite la kt my laply rumit YANA....

aku(yaya): yana, yaya mimpi lagi la.. takut la mimpi ni.. ko nk tahu x??
yana: ko mimpi ape plak ni yaya..tiap hari de je mimpi ko..
aku: yaya mimpi nenek yaya meninggal la.. takut la..
yana: ish, ngarutlah.. xde pape tuh.. dh2 g mandi dh lewat..

tulah perbulan aq.. dh namapun lambat aku cepat2 pg mandi.. sudha je mandi.. aku tengah nak siap2 dan jam pun dh hampir pukul 8 aku apa lagi mcm lipas kudung la.. tup2 hp bunyi... mama aku yg col.. aku pun jawab.. tgk2 adk aq.. bkn mama.. sbb dh lewat aq pun cm mrh2 adk aq.. ckp t col balik.. aq trus siap n pg class.... tetiba lam kelas aq terfikir... eh, adik aq ni pehal col pepg buta??? xg scol ke??? pelik aih.. tp, aq bt bodo je.. kot2 adk aq tu mls g scol..

Class BEL pun habis.. tapi, entah knp hati aku x bape sedap.. cam da sesuatu yg terjadi.. tapi, aq xtau... tetb edin, dak class aq ckp ptg ni da test 3 soil.. mak ai.. test mengejut ni.. serabut2.. pas mkn balik bilik nk study.. tpi, aq tertdr.. ahahahha penat dh bpe hari tdr lewat.. tetb terbgun.. adoi, dh kul1... kul 2.30 test.. aq pun pe lg.. tkr gear study la.. tetb hp aq berkelip2.. ish, spa plk col ni??? no xkenal pun.. erm, jwb je lah...
aku: hello, sapa ni??
no.xkenal: ya, k.ida ni...(suara teresak2 ngs)...
aku: ya, ida awat???
ida: chu tepon td.. atok, atok tenat...
aku: ha???(terkejut n ngs skit) atok tenat?? mama xdak bgtau pun..
ida: ida pun, chu habq.. ni ida nk balik. ida p ambik ang na. siap tau..

aku pun ok jelah.. mengs aq.. bkn apa, teringt mimpi aq pagi td.. dan mengingtkn tentg mimpi aq abah aq menggal dan akhirnya memg abah aq menggal.. takut + bimbng aq.. jap g nk jwb test ni..haish.. serabot perot toi la.. aq p jg test soil. pas jwb tu kazen aq pun smp n aq balik gn dia.. aq gn ida p trus ke HOSPITAL...

masuk2 je kt wad icu.. ya ALLAH, atok aq memg tgh tenat.. wayar merata badan... dgn alt bantuan pernfsan lg.. sedih aq tym tu.. malam tu aq tnggu nenek aq berganti2 dgn mama, maksu, pksu,pak cik n abg aq.. bergilir-gilir tnggu nenk aq.. tapi, esoknya atok dh makin tenat.. doktor yg masuk periksa masa pg pun dh cakap nenk aq dh xde harapan.. hurm.. aq teringt mimpi aq lg..keadaan nenek aq makin truk.. ptg tu aq balik ke rumah... nk rehatkan dri jap. ingt lps magrib nk dtg balik.. ntah knp aq ase penat sgt dan menggu maksu aq pg bc yasin d surau bt aq lambat pg ke hospital... hampir jam 10 mlm.. kazen aq yg laki col cakap atok dh nazak.. aq pun, sepantas kilat drive keta.. hbis semua lmpu isyarat merah aq langgar... tapi, sudah ketentuan ilahi... aq sampi nenek aq sdh meniggal dunia tepat jam 10 mlm pada 13 April 2011... sedih yg ter amat sangat.. tapi, sudah kenyataan.. ajal maut d tgn TUhan.. xkan terlewat walau sesaat xkan tercpt walau sesaat... nenek aq pergi buat selamanya... jenazah nenek aq selamat d kebumikan pada 14 April jam 12 tgh hari..

p/s: semoga roh nenek aku di tempatkan bersama org2 yg beriman..amin.. al-fatihah...

No comments:

Post a Comment